Byttet megler. Solgte for kr 150.000,- over prisantydning.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/0/198124/weiendomsmegling/boligartikler/wp-content/themes/premium/template-parts/content-single.php on line 16
oktober 30, 2019

Oliver Faraji

Byttet megler. Solgte for kr 150.000,- over prisantydning fra forrige megler. -Dette er 1 av 4 oppdrag jeg har tatt over fra andre meglerselskap på et par måneder. 

Da Kristian og Merethe skulle selge boligen sin gikk det ikke helt etter planen. Ingen bud og boligen ble ikke solgt. De byttet megler og solgte for kr 150.000,- over prisantydning.

– Da vi skulle selge boligen vår hadde vi først et annet meglerforetak og vår opplevelse der var skuffende, både i forhold til meglers innsats og engasjement, men også begrenset respons fra markedet på boligen. Heldigvis byttet vi både megler og firma, forteller Kristian og Merete.

Da Oliver Faraji kom i kontakt med Kristian og Merete gikk prosessen fort. -Jeg så med en gang at det var flere aspekter ved boligen som ikke var kommet godt nok frem, forteller Oliver.

Tok over boligsalget og solgte kr 150.000,- over prisantydning.

Boligen hadde ligget ute for salg gjennom et annet eiendomsmeglerforetak i ca. 3 måneder. Den forrige megleren hadde kun fått få interessenter på visning og fikk ingen bud gjennom hele salgsperioden.

– Vi har tatt over flere boligsalg fra andre meglerforetak som ikke har fått solgt og fokuset vårt er det samme som med alle boliger vi selger; gjøre de nødvendige tiltakene for å fange oppmerksomheten til alle potensielle kjøpere.

Presentasjonen ble vesentlig forbedret og det ble tatt nye og bedre bilder. Vi lagde også boligvideo, noe vi ser svært gode resultater med fordi det fanger ekstra oppmerksomhet, forklarer Oliver.

Solgt etter første visning.

Resultatet ble mange på visning og en svært god budrunde. Det forrige meglerforetaket la boligen ut for kr 4.350.000,-, men fikk ingen bud. Vi solgte for kr 4.500.000,- etter første visning, kr 150.000,- mer enn forrige meglers prisantydning.

– Det er en alltid god følelse å kunne ringe selger og fortelle om den gode nyheten, spesielt når salgsprosessen deres startet så trådt som den gjorde i dette tilfelle, sier Oliver.

Kristian og Merete var svært fornøyd med salgsprosessen.

– Etter at vi valgte Oliver som megler har det vært en totalt annerledes opplevelse fra første dag. Vi fikk solgt boligen vår etter første visning, langt over prisantydning. Oliver er en engasjert, ivrig og svært kunnskapsrik megler. Han jobbet tidlig og sent, var alltid tilgjengelig og skapte trygghet rundt prosessen. Vi kunne ikke vært mer fornøyd med Oliver som megler eller resultatet, forteller Kristian og Merete.

Dette mener Oliver er viktig i en salgsprosess:
  • Velg en dyktig megler som står på for din bolig.
  • Megler må lage en plan for salgsprosessen.
  • Bruke god markedsføring som finner potensielle alle boligkjøpere.
  • Ha markedsføring som får boligen til å skille seg ut fra mengden.
  • Megler må følger opp selger.
  • Megler må følge opp alle intressenter, spesielt på visning og i budrunden.

Hvordan du presenterer boligen påvirker resultatet

Oliver er ikke i tvil. – Hvordan boligen din presenteres er helt avgjørende for hva resultatet blir. Det kan også, som i dette tilfellet, avgjøre om boligen din blir solgt eller ikke. Det er viktig at boligen din skiller seg ut og at man når ut til alIe potensielle budgivere, sir Oliver.

Jobben megleren gjør spiller en utslagsgivende rolle i hva du som selger sitter igjen med. Det er megleren som legger til rette for at du som selger skal oppnå det beste resultatet.

Stort fokus på markedsføring av din bolig

– Hos W Eiendomsmegling vil man som boligselger få tilgang til det digitale annonseringsverktøy, W Ads, som sørger for at alle potensielle kjøpere blir eksponert for nettopp din bolig.

De fleste meglerforetak har i dag egne annonseringsverktøy som ofte promoteres som nøkkelen til deg som ønsker et godt boligsalg. Men det er ikke nok å kun nå ut til alle potensielle boligkjøperne, sier Oliver.

Det er kombinasjonen av de tiltakene megleren din kan tilby deg som avgjør hvordan resultatet ditt blir. Vi blir daglig eksponert for store mengder reklame. Blant all denne reklamen skal det mye til for at mottakeren faktisk stopper opp ved annonsen din og klikker seg inn på den.

Avgjørende å komme forbi «støy» fra andre annonser

Det er helt avgjørende å benytte seg av markedsføring som også fanger oppmerksomheten og når forbi «støyen» av alt annet. Fanger ikke boligen din oppmerksomhet, så blir den bare en av tusen andre annonser som den potensielle kjøperen din sveiper forbi. Det ønsker du ikke.

Har du spørsmål om kjøp eller salg av bolig?

Skriv til oss i chatten. Vi svarer deg uforpliktende